כתב נושא: ואם במנועים אנו עוסקים - מי אמר דחף מנוע ולא קיבל ?  (נקרא 1216 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק שי ברגר

  • חבר פורום גיבור - Hero Member
  • *****
  • הודעות: 550
  • Parajet Volution Compact, Apco Karma SP
    • סי-ויז'ן
מנוע: 294cc Rotary
משקל: 40kg
מדחף: 5 להבים
כוח מנוע: 92hp !!!
דחף: 154kg !!!!!!
מכל דלק: 18 ליטר (מי הגבר שמרים את זה?)

דונסקי, אתה חושב שזה יכול לפתור את הבעיה שלי?  :D

http://www.flycyclone.com/range/category/294cc_Everest/

2:10 - The mission is on, To go where no paramotor has ever gone before

Bear Grylls Mission Everest

טי סי אליוט - "רק אלו שחיו יכולים למות"

מנותק עמית דונסקי

  • מנהל פורום
  • חבר פורום גיבור - Hero Member
  • *****
  • הודעות: 2,706
  • יש לי ציפור קטנה בלב
    • סרטוני הטיסות שלי
  • סוג מנוע: Cors-Air M25Y, Black Devil (לשעבר)
  • סוג מצנח: טראסט II (לשעבר)
  • צבע חופה: כתום-אדום
ישבתי מרותק לסרט  :o
לבנאדם יש ביצים גדולות ושעירות.
זה הדבר הכי אינטליגנטי שיש לי לאמר  :)

מה נשאר עוד להשיג אחרי דבר כזה... ?
בשמחות.
עמית דונסקי


בקרו באתר האינטרנט החדש שלנו: www.high-t.co.il

מנותק אורי שמיר

  • חבר פורום גיבור - Hero Member
  • *****
  • הודעות: 1,272
רק במקומות כאלה אפשר לטוס עם מנוע כזה.
החמצן לא נכנס למוח, מפעילים פחות שיקול דעת!
אגב המשקל הכולל של המנוע הדלק וסרבל הטיסה מגיע ל 63 ק"ג
מי יכול להניף קדמית  ולרוץ עם דבר כזה?



מנותק עופרי

  • חבר פורום מכובד - Sr. Member
  • ****
  • הודעות: 453
אורי,
עם דחף כזה לא נראה לי צריך לרוץ בכלל.
זה בכלל חצי מסוק  :D

מנותק אשחר אילן

  • חבר פורום גיבור - Hero Member
  • *****
  • הודעות: 554
  • כל אשה נולדה כאשה וכל גבר ישאר תנוק עד יומו האחרון
מה ההתרגשות אני טס עם מנוע 313סמק בלקהוק
שוקל חצי טון ודוחף בהתאם
אילן

מנותק גל ורדי

  • הפשטות הינה שיא התחכום
  • חבר פורום גיבור - Hero Member
  • *****
  • הודעות: 613
שיאתה יודע שהיית צריך להזמין כזה ולא מה ששלחו לך ;D
זהו parajet עם מנוע גרמניhttp://www.woelfle-engineering.com/

מנותק שי ברגר

  • חבר פורום גיבור - Hero Member
  • *****
  • הודעות: 550
  • Parajet Volution Compact, Apco Karma SP
    • סי-ויז'ן
גל,
למה ללכת רחוק?

http://www.parajet.com/index.php?id=28
טי סי אליוט - "רק אלו שחיו יכולים למות"

מנותק עמית דונסקי

  • מנהל פורום
  • חבר פורום גיבור - Hero Member
  • *****
  • הודעות: 2,706
  • יש לי ציפור קטנה בלב
    • סרטוני הטיסות שלי
  • סוג מנוע: Cors-Air M25Y, Black Devil (לשעבר)
  • סוג מצנח: טראסט II (לשעבר)
  • צבע חופה: כתום-אדום
הנתונים של ה- Rotron Pusher מדהימים:
  • נפח 160CC מייצר 25 כ"ס ב- 9,600 סל"ד.
  • משקל יבש פחות מ- 17 ק"ג.
  • דחף 72 ק"ג עם פרופ של 122 ס"מ בלבד!

יש לי הרגשה שהמנוע הזה יגיע מתישהו לארץ...
יכול להיות, מר ברגר?

על החיה הרעה 294CC אני כבר בכלל לא מדבר... 97 ק"ג דחף (פרופ של 122 ס"מ)... לופי יכול לקחת לטיסה אותי ואת ורדי ביחד  ;)
בשמחות.
עמית דונסקי


בקרו באתר האינטרנט החדש שלנו: www.high-t.co.il

מנותק שי ברגר

  • חבר פורום גיבור - Hero Member
  • *****
  • הודעות: 550
  • Parajet Volution Compact, Apco Karma SP
    • סי-ויז'ן
שים לב שהמשקל היבש של 17 ק"ג מתייחס למנוע בלבד - כולל המסגרת ורתמה זה 30 ק"ג
לא הכי קל, אבל אם לוקחים בחשבון סטרטר חשמלי אז לא כל כך נורא.
זה זהה למשקל שיש לי היום.

אבל המעניין יותר זה אותו מנוע 160cc אם מדחף 100 ס"מ, מה שמקטין את המסגרת (כמו שלי כיום).
יש לי רצון רב להשאר אם הגודל הנוכחי שנכנס לי יפה באוטו.
משקל של 28 ק"ג
דחף 62 ק"ג (שלי כיום מספק 55 ק"ג)

השאלות:
- מי בארץ מסוגל לטפל במנוע?
   לופי, אתה מרים את הכפפה? 
- האם 62 ק"ג דחף יספקו את הצרכים שלי
   כיום עם 55 ק"ג אני מתקשה להמריא ב 0 רוח.

שי
טי סי אליוט - "רק אלו שחיו יכולים למות"

מנותק אורי שמיר

  • חבר פורום גיבור - Hero Member
  • *****
  • הודעות: 1,272
שי,
למה להתאמץ ולהביא מנוע שאין לו שירות בארץ ואין נסיון מוכח לטיב שלום.
למה לא לקנות מנוע שמיוצר המורכב בארץ על ידי ZIGO PARAMOTOR של יגאל גולן.
עם מנוע ROSS 100  המייצר 60 קילו דחף.
עם מנוע ROSS 125 המייצר 67 קילו דחף.
או עם מנוע POLINI המייצר 64 קילו דחף.

המנועים שוקלים בין 23 ל 25 ק"ג
המסגרת נוחה מאד ומתפרקת בקלות לתיק טרולי בינוני (בדוק נסעתי איתו לחו"ל בנוחות מירבית)
המחירים אטרקטיבים וכך גם השרות (טיפול, חלקים ופרופים זמינים) ואפשרויות התשלום עד 18 תשלומים שוים

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=270607311866


לפרטים התקשרו ליגאל גולן  054-4773336



מנותק שי ברגר

  • חבר פורום גיבור - Hero Member
  • *****
  • הודעות: 550
  • Parajet Volution Compact, Apco Karma SP
    • סי-ויז'ן
הי אורי,

אני אוהב את הדאגה שלך - ברצינות, ללא שמץ ציניות.
שלא תבין לא נכון, אני מאוד מרוצה מהמנוע שלי למרות המגבלות ונכון לעכשיו לא מתכוון להחליף.
לנושא חוסר הכח, שבעיקר משפיע על המראות ב 0 רוח, אני לומד להכיר. אני עדיין לא בטוח שזה לא נושא של טכני, מה עוד שאני זוכר את המנוע יותר בשרני בתחילת הדרך. כמובן שצריך להתאמן ולשפר את הטכניקה.
השאלה לגבי השרות הייתה יותר בדיקה אם יש למישהו רקע בסוג כזה של מנועים או החשק להכניס את הראש.
אני מכיר את המנוע של יגאל, ראיתי את הדגש על הפרטים וכולי הערכה.

עכשיו לתכלס: כשאחשוב על החלפה ברצינות, יש מספר נושאים שישפיעו על ההחלטה וביניהם:
על פי הסדר שלי (אם כי מי שמכיר אותי יודע שאני מבלף קצת)
- גודל פיזי
- אמינות
- משקל
- דחף
- שירות
- מחיר
- "לוק"


מעניין לעשות סקר ולבדוק את סדר העדיפות בקרב הממ"ריסטים.

שי
טי סי אליוט - "רק אלו שחיו יכולים למות"

מנותק עמית דונסקי

  • מנהל פורום
  • חבר פורום גיבור - Hero Member
  • *****
  • הודעות: 2,706
  • יש לי ציפור קטנה בלב
    • סרטוני הטיסות שלי
  • סוג מנוע: Cors-Air M25Y, Black Devil (לשעבר)
  • סוג מצנח: טראסט II (לשעבר)
  • צבע חופה: כתום-אדום
שי.

העלית שאלה מעניינת באמת - אולי תפתח על זה שרשור נפרד, שלא נאבד אותו בשרשור הזה?

עבור הסדר אחר לגמרי. במקום הראשון אצלי זה דחף ואמינות.
הרי לפני הכל ובסופו של דבר - זה מנוע, וזה יעודו - לתת דחף.
בשמחות.
עמית דונסקי


בקרו באתר האינטרנט החדש שלנו: www.high-t.co.il

מנותק גל ורדי

  • הפשטות הינה שיא התחכום
  • חבר פורום גיבור - Hero Member
  • *****
  • הודעות: 613
שי
אני עבדתי עם מנועי ואנקל גם של נורטון וגם של וולפי אין לך מה לדאוג
לגבי דחף למנועי 313 יש 90 ק"ג דחף ואפשר להחליף ראש מנוע ואגזוז  ותקבל 45 ק"ס
ד"א למנוע שלי יש55 קילו דחף על 23 ק"ג

מנותק אורי שמיר

  • חבר פורום גיבור - Hero Member
  • *****
  • הודעות: 1,272
מנועי ואנקל הם מנועים חזקים מאד ורעשנים מאד ולכן לא ניתן לטוס בהם במדינות כמו הולנד וגרמניה
לגבי משקל המנועים:
לפי התערוכה האחרונה בה הייתי,  העולם צועד בצעדים ענקיים למנועים קלי משקל ומופחתי רעש בעלי קלאצ'
לטייסי ממ"ר  מנועי ה TOP80 עם המסגרות של MiniPlane שוקלים היום בסביבות ה 21 ק"ג  מנועי ומסגרות SKY שוקלים בין 21 ל 24 ק"ג וכך עוד רבים וטובים מבין יצרני המכלולים בעולם שהבינו שעם רמת הפיתוח של המנועים היום לא צריך לשבור את הגב על מנת לקבל דחף.

קחו לדוגמא את המנוע שלי מתוצרת POLINI זהו מנוע שמשקלו נטו כ 14 ק"ג  עם דחף של 64 ק"ג הבועט אותי עם כל ה 100+ ק"ג לאויר בלי כל בעייה.  והעיקר... הוא שקט מאד!!!
למה לי להתאמץ ולסחוב על גבי מפלצת ששוקלת נטו 32 ק"ג בשביל עוד 2 או 4 ק"ג דחף,  זהו השיקול שלו צריכים לתת את רוב כובד המשקל בהחלטה, עם קניית מנוע חדש!
עניין לא פחות חשוב הוא ניידות המנוע ופירוקו,  למי שאין לו מחסן שבו יוכל לאחסן את המנועץ  חשובה מאד האפשרות שיתפוס פחות מקום ושיתנייד בקלות (על גלגלים לדוגמא) .
 
בקשר לאמינות, העניין קשור קודם כל לצורת האחזקה של המנוע (טיפולים, סוג שמן, סוג מצת ועוד)  אחר כך גם לסגנון הטיסה (רגוע, מאומץ , משולב) כמו גם לתדירות הטיסה (אחת לשבוע, אחת לחודש, 6 פעמים בשנה)  .
כל הפרמטרים האלו נוגעים לשרידות המנוע לאורך זמן.

שי.
. כל הפרמטרים שמנית נכונים אבל סדר העדיפויות משתנה עם הנסיון והזמן כך שסביר להניח שהמידע לא יהיה אמין כל כך.


אורי שמיר

« עריכה אחרונה: 04-08-2010, 00:43:41 על ידי אורי שמיר »



מנותק שי ברגר

  • חבר פורום גיבור - Hero Member
  • *****
  • הודעות: 550
  • Parajet Volution Compact, Apco Karma SP
    • סי-ויז'ן
. כל הפרמטרים שמנית נכונים אבל סדר העדיפויות משתנה עם הנסיון והזמן כך שסביר להניח שהמידע לא יהיה אמין כל כך.


אבל עדיין מעניין לראות איך הדברים משתנים אם הוותק.
אורי, אולי תסקור את ההיסטוריה שלך במנועים והלקחים בשרשור: http://ppgisrael.net/smf/index.php?topic=12.msg45;topicseen#new
טי סי אליוט - "רק אלו שחיו יכולים למות"